View this site in your language!

неделя, 2 май 2010 г.

НЕ СЕ ГИПСИРАЙ, ОТПУСНИ СЕ



НЕ СЕ ГИПСИРАЙ, ОТПУСНИ СЕ

Преди интервю за работа или изпит, важна среща, чувството на страх, което ни обзема , от евентуален провал, понякога е толкова силно, че ни пречи да се покажем в истинската си светлина. Започва да ни стяга стомахът, голяма буца засяда в гърлото, изпотяваме се и всичко, което смqтаме да кажем се изпарява като дим.

Какво да правим

- Моят съвет към вас е задайте си въпроса,ще ме убиват ли тук-не, ще ме бесят ли-не, ще ме линчуват ли-не. Тогава какъв е проблемът, всичко е до нагласата. Предварително като се настроиш, че това си е един обикновен разговор, с обикновени хора като нас, няма да има проблем и няма да се гипсираш.
-Трик номер две -ако това не помага, представете си ги/интервюиращите/ като малки деца. Това намалява напрежението, дори става смешно и отпуска.
-Трик номер три-не робувайте на авторитети.
-Трик номер четiри- не е за писане:)
-Трик номер пет-светът ще свърши ли, ако интервюто е неуспешно. Няма. След като това не е краят на света, какъв е смисълът от толкова паника и страх. Усмихнете се, надсмейте се над себе си. Погледнете се отстрани - как треперите, обхванати от сценична треска .Жалка картинка. Та ти си оцелял досега в този живот не благодарение на тези хора. А на собствените си сили . Това, че може и да не те харесат - приеми го като техен проблем.

Важно е хладнокръвието

И тук пак стигаме до това колко е важно да се владеем. Да наблегнем върху развитие на тези си качества, с които ще сме спокойни, уравновесени, целенасочени, вярващи в собствените сили. Когато релаксираме и медитираме, да си повтаряме тези неща, докато не станат неразделна част от нас самите. Да упражняваме самоконтрол, колкото може повече. И да не позволяваме на емоциите да си играят с нас, както им скимне. Да овладеем правилното дишане. Няколко дълбоки вдишвания и издишвания, непосредствено преди събитието, помагат много за отпускане на нервите.

Смяна на местата

Една много интересна техника е да си представим , че те са ние, а ние-те. Получават се странни резултати. Нещата добиват друг вид. Става интересно и напрежението пада. Намалява се важността на отсрещната страна. А това е най-важно - да намалим напрежението в нас. Когато се отпуснем, всичко ще си дойде на мястото. Ще се успокоим и в един момен може дори да се окаже, че ние сме интервюиращите :) Това е доста необичаен подход и ще ги постави в шах. И ако спазваме всички тези препоръки, нищо чудно накрая да кажем и мат.Zvetanka Shahanska

2 коментара:

  1. С дълобоки вдишвания се добива смелост и спокойствие...:))))
    Двете "С" са ни нужни еже минутно...:))))

    ОтговорИзтриване
  2. Радост, това с вдишванията и дълбокото дишане, помага много при всякакви напрежения и стрес.Спокойствие и пак спокойствие ни е необходими и смеслостта ще дойде сама:)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...