View this site in your language!

четвъртък, 27 май 2010 г.

ЛАТИНКИஐ









ЛАТИНКИஐ

С латинките се заразих преди години, когато случайно купих семенца от един супер. Те пък взеха, че поникнаха. Оттогава всяка година си ги гледам. Не са претенциозни, много жега не обичат. Веднъж бях улучила някакаъв увивен сорт . И те като тръгнаха, та се увиха по терасата, бяха и различни цветове - оранж, бордо, светлорозово, жълти. Бях преброила над 50 цвята едновременно цъфнали. Много красиво.Не винаги става така обаче. Всяка година е различно. Понякога си купувам семена, понякога си събирам от вече цъфналите. Винаги поникват.
Ето и сега си цъфнаха :)Ако са по на сенчица листата им стават много големи и са като щитове пред цветовете. Има увивни и не, сортове. Много е благодарно цвете. Цъфто докато падне сняг и замръзне.
В Англия правят пикантна салата от латинки: нарязват се листа и цветове от латинка и се смесват със зелен лук 1:1. Посоляват се на вкус и се заливат с олио, зехтин или сметана. Салатите, в които има латинки, често носят названието "кардиналска". Аз не съм яла досега латинки. Имат специфичен мирис. Когато ми замирише на латинки, значи лятото е тук:)/ снимки и текст Zvetanka Shahanska/

2 коментара:

  1. Тия увивните баба ми ги аранжираше около входната врата на двора :)
    Твоя двор голям ли е?

    ОтговорИзтриване
  2. Сигурно ще е много красиво около вратата. Кръстю, всичките ми цветя са на две тераси, не на двор. Живея в апартамент в кооперация. По принцип е с двор кооперацията, но там има големи дървета - дебела сянка и само здравец , бръшлян и чимшир:)))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...