View this site in your language!

неделя, 10 януари 2010 г.

ИЗТЕГЛИ СИ МАЛКО ЕНЕРГИЯ


ИЗТЕГЛИ СИ МАЛКО ЕНЕРГИЯ
Животът ми се промени от деня, когато се научих да медитирам. Това е древна техника от преди 5000 години, разработена от някои от най-мъдрите хора на света. Тя тренира ума така да функционира, както той е създаден да го прави. Ползата е , че след 20-ина минути всекидневна медитация, спокойствието, свежестта, енергията, които ви обземат , ще останат с вас през целия ден. Ще бъдете: по-толерантни, по-щастливи, по-креативни,по-добри във всяко отношение.

Видове медитация

Съществува два вида медитация - обективна и субективна.
-При субективната медитация , просто пребивавате в духовния свят , без да вършите нещо - отпускане и пълно потапяне в спокойствие и мир. Това е пасивната медитация. -При обективната медитация, освен , че се отпускаме напълно, изпълняваме и допълнителна дейност като - молитва, самовнушаващи изречения, визуализация на някой проблем. Тя се нарича активна / динамична / медитация.
Лично аз практикувам динамичната медитация, но съм започнала с пасивна. Но каквато и да предпочетете - все е много полезна.

Техника за медитация

Ето и стъпките към нея. Разполагаме се удобно в седнало или легнало положение и започваме с няколко дълбоки вдишвания и издишвания, следва отпускане на цялото тяло, до положение в което не го чувствате / все едно сте в безтегловност /. Обхваща ви невероятно спокойствие и блаженство. За отпускане може и да си представяте някоя красива гледка, която сте виждали или всичко, което ви носи успокоение. Внимавайте да не заспите, защото това е гранично състояние между будността и съня. Не че е фатално, но ефектът не е същия. И тук вече, започваме да визуализираме някакъв наш проблем във вариант - положителен и решен. Всичко това придружено с много светлина и положителна енергия. Ако нямате проблем за решаване / в което дълбоко се съмнявам :)/, може да отправите някаква молитва при същите останали условие или някаква фраза с послание към себе от рода на - " аз съм спокоен", " нещата вървят все по-добре", " здрав съм, щастив, радостен" и изобщо каквото си решите, че ви е необходимо.

Ползи и резултати

След като приключите сте като нов. Преди това , ако сте били изморени, вяли и отпуснати, след това сте енергични, свежи, с ясен ум, все едно сте спали 7 часа здрав сън и сте взели дълъг озониращ душ :)Или сте прескочили до някакъв склад за енергия и сте си изтеглили от там , колкото ви е нужно.

След малко по-дълго практикуване, може да започнете да получавате и страхотни идеи, защото това помага много за развитие на интуицията ви, оттам започват и да идват куп рационални решения за различни проблеми. Още древните гърци са направили откритието, че не само гениите са способни на фундаментални прозрения, а че това е изкуство, което се научава и усъвършенства. И че става именно чрез медитация. Така, че не се разтакавайте, ами действайте, все от някъде трябва да се започне - може и до гений да се докарате / да видим какво ще правите тогава ?!:) /. Не е необходимо да сте монах седнал на планински връх ;) за да черпите от енергията с пълни шепи. От вас зависи. Zvetanka Shahanska

8 коментара:

  1. Добро утро, Мишел.
    Ето една тема, която ме вълнува, но съм далеч от практиката. Може би защото имам големи очаквания.
    Мислила съм, че самото отпускане и релаксацията не са точно медитация. По-скоро първата крачка към нея. По-скоро очаквам някакви особени извънтелесни преживявания - и аз не знам точно. Това сигурно се получава при по-напреднали обаче.
    Имала ли си особени преживявания? Ако не е много лично - разкажи. :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Привет Цвети, чела съм за медитацията, пробвала съм, но при мен не се е получавало.Уж се опитвам да мисля за нещо позитивно,красиво, а в ума ми се промъкват все проблемите.Някак не успявам да ги избутам :). А колкото до визуализацията,много ми е интересно, но също не успявам да се справя. Разкажи нещо повече за визуализацията.Хубав ден от мен на всички :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Меги,здравей :) Това, което описвам , действа дори и ако се прави и за по-малко време от 20 минути. 5 или 10. Ако вече имаш практиката, да се отпускаш бързо и ефектът е абсолютно същия. Никога не съм търсила особени преживяания. Може би имаш предвид, излизания извън тялото, но там нещата са по- сложни / техниките са други / и това е тема за друг разговор. Целта ми е била винаги - бързо да се оттърва от умората и напрежението,ад се заредя с енергия и да съм спокойна, уравновесена,в хармония, и интуицията / за която ще пиша по-късно, колко е важна/ да се развива. Това успявам да го постигна. Толкова вече ми е навик, че ако случайно изпусна дори и един ден, ми е дискомфортно. Аз самата не желая да се задълбочавам повече, но ако иска човек -може. Звиси какво целиш. Пиша само за неща, които лично правя и практикувам, и от които се чувствам добре. Ако смяташ, че интуицията е особено преживяване - да, доста съм напред. Има и други техники, някои използват музика, мантри, абсолютна тишина и т.н. Но аз винаги съм твърдяла едно - че трябва всеки да си избере това, което за него е най-добро и ефикасно. Да има сисистема за релакс, пречупена през неговата си призма. Това, което ви го описвам, за него не е необходимо да се ходи на курс, то е постижимо от всеки, иска се само търпение и постоянство, докато сам разбереш за какво става въпрос. Не можеш да не си позволиш , да откриеш силата на тази техника. Няма смисъл от сложни неща, когато може да са прости. Теориите не ме интересуват толкова, само за някакви насоки, силата е в практиката, дори и да не стане веднага, ще стане след време. Става, правя го всеки ден. Усмихнат и приятен ден :)

    ОтговорИзтриване
  4. Жени, отпускането не става от първия път, веднага. Но става. Така, че се иска упоритост. За визуализацията - просто ти трябва малко въображение. Представяш си например някоя красива гледка/ виждала си такива/ и си спомняш и хубавото чувство, което си изпитвала тогава - това при отпускането, за по-лесно. Когато си представяш проблема, който имаш, извикваш в съзнанието картина на този проблем, но вече решен / напр. имаш конфликт с някой, ти си го представяш как си говорите приятелски изпълнени с любов/. По някога в съзнанието започват сами да изникват решения на много проблеми. Но пак повтарям иска се практика, не става от първия път , като с магическа пръчка, ще се отпуснеш със сигурност, но другите неща малко по-късно. Не трябва да се отказваш, то не отнема много време. Не става -пак пробваш и така. Мисля, че всеки заслужава да вкуси от резултата, той е прекрасен. Усмивки :)))))

    ОтговорИзтриване
  5. Днес, правих първи по-продължителен опит да медитирам. Обаче, след като отворих очи се чувствах замаяна. Това нормално ли е.

    ОтговорИзтриване
  6. Poly, още не си свикнала и може би затова си се замаяла, няма страшно. Понеже отпускането е пълно и ако рязко си станала, може да се получи.Изчаквай малко , след като приключиш, в легнало положение, и чак тогава се изправяй. Полека-лека, ако я правиш редовно, всичко ще си дойде на мястото ;)))Поздрави, Поли и много усмивки:))

    ОтговорИзтриване
  7. Цвети, това за монаха на планинския връх беше много весело, паднах от стола;). Подкрепям идеята за медитацията от собствен опит.Ефектът е поразителен, но не идва веднага, на мен ми бе необходимо доста време, за да се науча да се отпускам, но мисля, че колкото по-упорито се прави, толкова по-бързо ще има ефект;) Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Bobi, здравеееей:)))Чудех си се аз, кой ще ме зарадва днес много - и ето те насреща! Наистина в началото има малко забавяне, именно защото, ако не си се научил да се отпускаш ти трябва разбереш за какво става въпрос. И се иска търпение, търпение и пак търпение:)Но си заслужава. Нали, Боби, след това си като прероден, свеж , умората е забравена-изумително:)Пълен с енергия и много креативен, и то само за няколко минути работа.
    Поздрави, приятелче, и щастлив ден:)))!!!!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...