View this site in your language!

неделя, 24 януари 2010 г.

ДА НЕ ПРАВИМ ОТ МУХАТА СЛОН

photography Pictures, Images and Photos

ДА НЕ ПРАВИМ ОТ МУХАТА СЛОН

Дали има някой изобщо, който да не се е сблъсквал с хейтърските настроения , или с непридизвиканата по никакъв начин неприязън.

Без причина

Ей така, без нищо започват да те обвиняват за някакви си неща, съществуващи само в нечии глави. Какво предизвиква това отношение, което дори понякога идва и от доскорошни приятели. Дори някой път, всичко ни се стоварва като гръм от ясно небе. Стоим си, така в добро разположение на духа,в приповдигнатата гама, щастливи, доволни и...някой изведнъж, непонесъл това ти състояние, започва целенасочено да те "трови", да ти прави гадни забележки, упорито иска да те извади от равновесие.

Начини за противодействие

И тук сега, всичко зависи от нас. Ще се поддадем ли, ще влезем ли в тона му, ще му дадем ли храна за неговото съществуване. Защото такива хора са или самотни, или недоволни от собствения си живот,от света и от всичко, което мърда и не се е предало. Те акумулират в себе си отрицателни емоции и искат съзнателно или не, да се "закачат" за някой, и да подхранват себе си. Един вид енергиен вампиризъм. Как да противодействаме на това? Има няколко начина.

Единият - игнорираме го безапелационно. Отказваме твърдо, да влезем в тази "игричка". Просто подминаваме, пропускаме през себе си и продължаваме. Никакви спорове, никакво внимание, нищо. Правим го безпомощен и си спестяваме негативните преживявания.

Друг метод е да реагираме нестандартно. Той очаква разправия, но получава например усмивка, която омаловажава нещото, така важно за него. И тъй като е изненадващ ход, той не може да реагира.

Трети начин е да погледнем нещата отстрани и отгоре. И да видим как на фона на глобалното цяло, всичко това е супер незначително, т.е не правим от мухата слон:)

Четвърто - да не се ядосваме , а да приемем случващото се, като урок за нас. В края на краищата всеки човек с който се срещаме в нашия живот, ни дава някакви уроци. Ние си правим извода и прдължаваме:)

Да бъдем снизходителни


При всички положения обаче, действаме снизходително, без да позволяваме да се наруши нашето равновесие, защото това, което хората казват и правят е проекция на собствената им реалност. След като тя е негативна, много ясно, че и действията и мислите, и думите са такива. Но тук, тези хора не са познали:) Защото ние се стремим към позитивен начин на живот, мислене и действия, а всичко това изключва - разправии необосновани, обиди, епитети /гадни/, тънки злобни намеци, нападки, цупене, мръщене, сърдене, и т.н. Ние сме усмихнати/ за техен ужас/, щастливи, в хармония, спазващи принципа, че всичко трябва да е добронамерено, да става доброволно и да води към добро :)Светът е прекрасен, хубав, динамичен и интересен. Това, че има хора, които отказват да го видят , си е техен проблем. Всеки може да се промени, ако иска. Ако не и не може, да не пречи на другите, които искат и могат:)Zvetanka Shahanska

16 коментара:

  1. Така е ! Само с едно условие - тоя хубав и прекрасен свят да не е някакъв виртуален, или паралелен на ТОЗИ и да се чудим защо другите реагират според нас неадекватно :))
    Аз например понякога критикувам и осмивам някого, или нещо, не се сърдя като ми се отговори със същото, но не мразя никой :)
    А това - "Или хубаво или нищо"- то е за тези, които са се се освободили вече от телесната форма, нали?!:)
    Усмихнато утро и спорен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте! Много хубаво си го написала, Цвети. Кръстьо, относно това,че ти критикуваш и теб също - мисля,че тук не става въпрос за критика. Според мен написаното е за случаите, когато някой просто те залива със злоба и негативно отношение, което няма нищо общо с критиката.Имам такъв съвсем пресен случай. Чувствах се добре, когато получих писмо от човек, когото не съм предизвикала с нищо. Писмото беше грубо и пълно с оплюваки (това е точната дума) по мой адрес. Просто усетих злобата му и желанието му да ме нарани, докато четях писмото.Първо се ядосах, но после просто го изтрих. Дори не отговорих. Предполагам,че това още повече го е настроило срещу мен. Този човек просто изпитва удоволствие да упражнява психически тормоз върху други. Но аз вече не влизам в пререкания, безсмислено е. Той не търси спор с цел решаване на проблем, той търси слаб човек, когото да тормози.Но аз вече не съм този човек :).

    ОтговорИзтриване
  3. Колко познато! Така е и това са начините; въпреки, че често се връзвам и аз и яхвам махолото... Но това се отработва с времето. Наскоро успях да си наложа и да замълча. Опитите продължиха ,но се справих.
    Всеки си има причини да се държи по този начи. И в повечето случаи причината не е човекът, на когото всъщност си го изкарва.
    И да - всичко е урок. Понякога ми трябва малко повече време да се откъсна и да погледна отгоре и отстрани и да се сетя, че и това е урок.

    ОтговорИзтриване
  4. Хей, здравейте :)) В този така студен ден! Няма стоплянне с този всепроникващ сух студ.
    Кръстю, наистина не става въпрос за виртуален свят. Става въпрос за действителния, реален живот. Става въпрос за настройката и за това какво си решил да забелязваш с приоритет, и за това, как има хора, които без да си ги предизвикал с нещо, нито да си се натрапвал / дори и неволно/, те изливат комплексите си и натрупания негативизъм върху теб. Без причина, разбираш ли? Ти не им пречиш да си живеят техния живот, не ги критикуваш...А само за това, че нещо ги е подразнило в теб-начина ти на живот, възгледите, дори само една усмивка и започват. Просто не е честно. И именно по тази причина, пиша за начините на противодействие, които ще донесат най-малко негативи за нас. Понеже напоследък много мои приятели се оплакват от това явление. Това е. И пак те уверявам, че става въпрос за реални събития и неща. Мисля, че сме достатъчно пораснали, за да различаваме нещата. Усмихнат и спорен ден, ти желая :)))
    Всичко или нищо - това не е моето кредо. Не се сърдя никога, защото всеки си има мнение и то в това е интересното, нали? Различните гледни точки. Но всичко трябва да е добронамерено, когато не е - просто си личи :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Жени, здравей:) Толкова добре те разбирам! Наистина става въпрос точно за изливането на нечия злоба без причина , и без да си предизвикал това. Добре си направила, че не си отговорила на писмото. Не си потвърдила онази значимост, която той иска да постигне, дори и по този грубиянски начин. Жени, прегръщам те и ти желая много усмивки днес от цялото си сърце:))

    ОтговорИзтриване
  6. Меги, знам си аз, че ще се справиш:))) Трудно е понякога, но става. Скоро говорихме за това във форума на селф-хелп. Когато е черна несправедливост, няма нужда и смисъл да се противодейства. Просто игнорираш и обезсилваш.
    Меги, целувки и много късмет днес :)))Доброто настроение и усмивката е страхотен антидот :)))

    ОтговорИзтриване
  7. Имате право скъпи дами, аз пък - имам ,..как да ви кажа лоши спомени от някои, да ги нарека прекалено чувствителни ,мнителни и обидчиви хора, с които според мен е цяло изкуство да се общува...Дето се вика, трябва да премисляш и претегляш всяка дума....е, непосилно е за мен, вЕрвайте ми, макар ,че не съм злонамерен...Даже и хуморът не помага при тях.
    Пъстър свят ,нали... Срещал и много, които си правят някакъв ,техен и за това запитах за кой става дума:)))
    А има и една група - гьонсурати, от тях обикновенно става политици, дето народът казва "Ти го плюеш, то вика дъжд вали":)))
    Така, че да не ви пука.Бъдете себе си и толкова...Аз стигнах до този извод!:))

    ОтговорИзтриване
  8. Кръстю, много си прав. Има ги всякакви и съм се сблъсквала с всякакви. И с прекалено обидчиви и с такива , които са джаста-праста,и наистина не помага нищо :)))А си го казал накрая точно - Да не ни пука и да бъдем себе си! Аз се радвам на факта, че покрай писането, блога , форума се срещнах със страхотно готини хора :)))И това ме прави много щастлива ! Прегръдка за всички:)))

    ОтговорИзтриване
  9. Много положителни съвети, Цвети! :)
    Аз май съм от първия тип - които подминават интригите с пренебрежително мълчание. Но и усмивката дава добър резултат, защото когато си усмихнат хората не знаят какво си мислиш :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. За справяне с хейтърите най-доброто средство е игнорирането. Защото за истинските хейтъри е важно да им се обърне внимание и да те увлекат в играта. Няма значение как ще реагираш, важното е да презвика в теб чувства, емоции и да се изтъкне. Защото хейтърите градят самочувствието си на това и често избиват комлексите си във форуми. Но когато ги игнорираме...загиват.
    Пълното игнориране според мен е най-добро средство за справяне с хейтърските атаки. :)

    ОтговорИзтриване
  11. Aquawoman, и аз съм привърженик на игнорирането особено при хейтърите . И на усмивката, тя е направо вълшебна :)))Има магическо действие. Прилагала съм я целенасочено, когато някой спори с мен, но така настървено и агресивно, и очаква и ти да поемеш в същия дух, дори те провокира. И както очаква това, ти му отправяш една широка усмивка, добронамерена, приятелска и той ...направо застива от изненада и не знаене какво да направи, полека омеква , в тона и в агресията - много е готино :)))Така може вече да се продължи нормално дискусията:) Усмивката е много сериозно нещо :))))Поздрави и от мен:))

    ОтговорИзтриване
  12. Роси, както си знаем ние, при хейтърите по-добро средство от игнорирането няма. Те само чакат да се "закачиш" на въдицата и да си подхранят комплексираната душица, ако могат и да те посмачкат,сдъвчат и изплюят ще са най-щастливите хора на света:)))Както казваш ти - пълно и безкомпромисно игнориране - изпитано средство:)))Роси, усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Кръстю го е казал много добре - има ги всякакви, както и да се държиш и да говориш - то все не е доволно. За което пък е писала Роси - те само чакат да им се хванеш на играта - искат чувствата и енергията ти. Затова за тях няма значение как ще реагираш. Така че най-добре е никаква реакция.
    И на мен ми е ставало криво от такива недоразумения, те и в нета се получават - по форуми, във фейсбук. Но по съвета на Луиз Хей - гледам да не се оставям на чувството за вина. Ако аз съм чиста пред съвестта си и знам, че не съм искала да го засегна човека, то вече негов избор е да приеме нещата лично и да се обиди.

    ОтговорИзтриване
  14. Мег, и ти си много права, че ако смяташ, че нещата са честни и си чиста пред съвестта си т.е. че няма нищо лично в позицията ти / но то ще си личи, че няма такава тенденция/, той избира как да приеме нещата в случая. Много интересна гледна точка. Всъщност диалог и дискусия може да се води всякаква с всеки, само да е без обиди ,и лични нападки . Но това е урок за всички. Защото , когато се води спор трябва да е спокойно и без влагане на чувства.

    ОтговорИзтриване
  15. А има и един модел хора, като ония македонски воевода ,дето викал :"Питам ви и сакам отговорот ви да биде -Да!" :)))
    -----
    Дааа, но има и друго, ...също не е хубаво да правим и от слона муха :)))

    ОтговорИзтриване
  16. Този македонски воевода е бил голям демократ - хе-хе :)))Симпатяга :)))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...