View this site in your language!

сряда, 7 юли 2010 г.

СЛАДОЛЕД С ПЪПЕШ





СЛАДОЛЕД С ПЪПЕШ

Отдавна исках да пиша за пъпешите, които в момента са на пазара. Много сочни, вкусни и сладки. Нямат много външен вид, обаче са превъзходни. Тъй като пак е жега, вечер понякога си хапвам сладолед в комбинация със сладолед. Много си вървят двете неща - неочаквано добра комбинация. Просто си сипвам сладолед в една чаша, прибавям кубчета нарязан пъпеш. Слагам и чадърче за настроение и готово. Разбира се може да се добавят и много други неща...Но сега ще ви дам и една рецепта за по-сложен вариант, но много ефектен.

Нещо абстрактно и вкусно - СЛАДОЛЕД В ПЪПЕШ

Един пъпеш не мн. голям, 4 топки сладолед/ може различен вид/, 2 узрели сочни круши, 1 чаша сладко вино, 3 с.л захар/ или мед/, няколко малини, касис или други плодове по избор, няколко стафиди, листенца мента.

Измитият пъпеш се реже на две/ на зиг-заг / напречно. Почиства се сърцевината с лъжица.Издълбава се месестата част, като внимаваме около кората да остане слой - 1см. Нарязва се издълбаната част на парченца и в хладилника се поставя да се охлади. Пъпешът също. Налива се виното в тенджера + захарта/ мед/. Изчистваме крушите, белим, режем на полвинки, поставяме ги във виното, леко сваряваме, отцеждаме и охлаждаме. Всяка половинка на пъпеша се пълни с охладените пъпешови парченца, парчета круша и топки сладолед. Украсява се с малините , касиса, стафидите,ментови листенца, може и коктейлни чадърчета. Въобще отпуснете си въображението и фантазията.

Инфо

Пъпешите са от семейството на кратуните, към което се отнасят и тиквите. Тези сладки и ароматни плодове са познати още от времето на древен Египет, в някой азиатски страни е отглеждан около 4000 години пр.н.е. Днес съществува голямо разнообразие от сортове с различна форма, аромат и цвят на плодовото месо.

Отличен източник на витамин С
Оранжевите сортове са добър източник на витамин А
Зелените или бели сортове са с високо съдържание на калий
Пъпешът съдържа средно от 4,6 до 15% захари, до 4,5 % пектинови вещества, витамини от групите В и Е и др. В 100 г плод има 54 калории.

Подобрява апетита и улеснява храносмилането поради съдържание на ензими. Богатството на фолиева киселина и желязо го препоръчва като полезна храна при анемии, а високото му съдържание на каротин го прави подходящ и при болести на черния дроб./ снимки и текст Zvetanka Shahanska/

4 коментара:

  1. Това наистина е идея! В смисъл пълната ти рецепта..Досега сме пробвали само със сладолед и мед :)

    ОтговорИзтриване
  2. Да, по-нестандартна е:)))Лято е . Може да се пробва, нищо не пречи.Тук е много горещо и задушно днес, все към сладолед ме тегли:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Ще взема да си го причиня тия дни. :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...