View this site in your language!

сряда, 14 юли 2010 г.

СИНЯ КРАСОТА









СИНЯ КРАСОТА

Нарича се кампанула/камбамка/.Ето това за мен е ЦВЕТЕТО. Много благодарно. Никакви вредители. Издържа на пек, мраз и студ. Цъфти като невидяло от юни до ноември. Стои си навън и си е зелено в няй-големия студ. Расте като туфа. И образува върху сандъчетата сини гроздове от цветове. Красота. Много ефектно, богато и прекрасно.
А аз в началото го гледах само вътре защото не знаех. Случайно го изнесох вън и оттогава си е там. От години. Сега започва да цъфти. Имам в светлосиньо, неаполитанско синьо и бяло. Четох, че има и в розово, но не съм виждала.
Ще го снимам и в разгара на цъфтене за да добиете представа за какво става въпрос. Тогава по добре да не се мяркам много по терасата, защото се започва-случайни минаващи любители на цветя ме разпитват, искат си клонче. Но то не се захваща така. Както не е капризно за гледане, така да го захванеш е трудно. Много е крехко, туфата, за да се раздели трябва да се вади-мисия невъзможна.Понякога от счупено клонче става, но само понякога. И така обяснявам си аз, но кой да ме слуша, и като знам какво е да си любител на цветя - да искаш някакво цвете, ми става жал и им давам, но какво става след това - нямам идея. Аз съм го купувала захванато в саксия. Пак случайно, дори не знаех какво е, но беше цъфнало и се влюбих в синия му цвят. Трудно е да се устои, ако го видиш в цялата му прелест. Дори и не питах за цената. Толкова го харесах. И оттогава любовта ни е взаимна:)))/снимки, текст, цвете Zvetanka Shahanska/

8 коментара:

  1. Красотата, както и щастието, са в малките неща около нас. :)

    Цветята са неизчерпаем и благодатен обект за снимки и настроение.

    ОтговорИзтриване
  2. Точица, наистина цветята са неизчерпаем източник на позитивни емоции, настроения и красота. Природата е съвършена, тя е помислила и за най-дребния детайл, да не би случайно да накърни естетическите ни претенции:)))Усмивки:)))

    ОтговорИзтриване
  3. И това ,което виждаме и чуваме е само малка част от цялата хармония...но вероятно не е случайно.
    На някои дори и това им идва в повече :))))

    ОтговорИзтриване
  4. Колко си прав , Кръстю, наистина на някои им идва в повече, по незнайни, неведоми причини, които за мен остават загадка!

    ОтговорИзтриване
  5. и колко много нежност излъчва...

    ОтговорИзтриване
  6. Много са нежнички и крехки. Амазонка, и са много лесни за гледане:) Усмихната и приятна вечер:)

    ОтговорИзтриване
  7. Имах едничка, но прецъфтя и увяхна. Сигурно нещо и навредих без да знам, прегрижила съм се

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жалко, защото е устойчиво и на жега, и на студ! Поздрави, Марта!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...