View this site in your language!

четвъртък, 1 юли 2010 г.

ПЛАЧЕЩО ЦВЕТЕ










ПЛАЧЕЩО ЦВЕТЕ

Всъщност се нарича восъче. Но понеже отделя един лепкав, ароматен, сладък/опитвала съм:)/сок и изглежда все едно плаче. Все едно се отделят сълзи. Много впечатляващо и красиво. Пълзящо е и тези бели топки по него му придава изящество. Цветовете са му строго геометрични и другото име , с което го наричам е извънземно. Навява ми такива асоциации. Пъвоначално, 7 години, не искаше да цъфти, стоеше си със зелените листа, които са твърди, като восък и цветовете са такива. И след това като започна - всяко лято цъфти. Има една особеност, че прецъфтелите цветове не се махат, защото винаги цъфти на същите места./ снимки, текст, цвете Zvetanka Shahanska/

13 коментара:

  1. Интересно цвете.Не бях виждал такова. Как се размножава...и има ли го по цветарските магазини? :)

    ОтговорИзтриване
  2. Не съм го виждала дори по разсадниците, та какво остава по цветарските магазини:)На мен ми го подариха доста отдавна, но предполагам, че се размножава като се откъсне клонче и се сложи във вода да пусне корени и после се сади.Не е капризно, в същия съд, в който ми го подариха, преди около 10 години, в него си е и само поливам - обича мн. вода и топло:)))

    ОтговорИзтриване
  3. И майка ми го има това восъче (по нашия край също се нарича така). Може би е мой набор, от времето на хипи-вълната. Расте много бавно.

    ОтговорИзтриване
  4. Лана, наистина си расте тихо и кротко. Без ексцесии. Но как не видях за толкова време, нещо да го полази, да пожълтее или да оклюма.Все е свежарче:)))

    ОтговорИзтриване
  5. За съжаление моето цвете го полазиха едни гадни бели въшки, не успях да го почистя и го унищожих. Имах го около 15 години, бе станало страхотно. Много е красиво и непретенциозно. Забелязах нещо. Бях го окачила по стената над един диван. Там си правех дневните сиести, когато имах възможност. Но когато цъфтеше, усетих, че се събуждам с главоболие...

    ОтговорИзтриване
  6. Diva, не знаех, че го лазят буболечки.Досега не съм забелязала дори да боледува. Аз го държа навън през пролетта, лятото и есента. Зимата вътре - тогава не ми е цъфтяло, а когато цъфти е все вън и не съм забелязала да ме боли глава. Но все пак всеки човек е различен. Съжалявам, че така се е получило с восъчето ти. Но то, при цветята, никога не се знае, понякога една смяна на мястото, може да се окаже фатално:) Поздрави и лек ден!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз искам! Откъде да си взема? Чела съм за него. Хоя/ восъче, толкова ме беше впечатлило, това, че плаче с медени сълзи, че го втъках в един текст

    Много е красиво

    ОтговорИзтриване
  8. Няма ги по цветарските магазини, за съжаление:)Поне аз не съм го засичала, не съм го виждала и по разсадници...Нямам идея как се размножава, може би с резник, не съм пробвала...

    ОтговорИзтриване
  9. Обаче една жена във Фейсбук днес, писа, че има захваната резница и ако иска някой да му даде. На моята стена е. Марта, ако имаш профил във ФБ, можеш да видиш.

    ОтговорИзтриване
  10. "но предполагам, че се размножава като се откъсне клонче и се сложи във вода да пусне корени и после се сади." - да, точно така, аз тъй си го посадих :) страхотно е!

    ОтговорИзтриване
  11. Дa, Анелия, може да се размножава по този начин:)))Супер е! И аз го обичам много, а и цветовете стоят доста дълго време;)))Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Да - восъчето се размножава с чепка във вода. Бързо се хваща - наистина не е претенциозно и не се сърди ако не го поливаш често. Единствения недостатък / а то не може без минуси/ е че този лепкав сок трудно се изчиства когато капне върху килима. И другият минус - наистина когато го полазят тези бели лепкави буболечки умира - обикновено става зимата. Прекрасни момичета радвам се че обичате цветята. Весело лято от мен. Прегръдки - Марги! http://www.facebook.com/margarita.videnova

    ОтговорИзтриване
  13. Margi , благодаря за коментара! Досега не е било полазено от нищо и не се е разболявало!Обичам цветята, а има ли някой, който да не ги обича:)))Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...