View this site in your language!

понеделник, 20 юни 2011 г.

КЛЕМАТИС...









/снимки Zvetanka Shahanska/

КЛЕМАТИС...

И сега ви представям моето най-любимо,
най-красиво и обичано от мен цвете
/макар и да го нямам/ - клематис.
Е, няма такава красота. Видя ли го
се захласвам по цветовете му, толкова
щедро цвете, така обилно цъфти. Има
го в синьо, бяло, нежно розово,червено,
лилаво. Понякога е кичесто, понякога не...

Става голям пълзящ храст/затова и го нямам -
то е за двор, може и на тераса, но не е същото/

ИНФО

Клематисът се използва за украса на веранди,
фасади на жилища, за покриване на стени,
високи стъбла на дървета, перголи, тунели, арки
за гирлянди край алеите или за украса на партерите,
като се полагат по хоризонтално опънати телове.
Също подхожда за единично засаждане в тревните площи,
като се оставя да се влече около специално поставен
висок кол, пилон или арка.
Известни са около 200 вида клематиси и още по-голямо
число хибриди. Във зависимост от големината на цветовете
те се делят на две големи групи: клематиси с дребни
цветове и клематиси с едри цветове./инфото е от zeleno.bg/


На живо да го видиш, в силата му, е възхитително,
и се чудиш, как може природата да създаде
такава красота, изящество, вдъхновение,
съвършенство...
Клематисът е известен още като "кралица на пълзащите растения"!
И с пълно право!.Този, който съм снимала е класическият вид.
За него имам спомен още от детските си години...
/снимки и текст Zvetanka Shahanska/

8 коментара:

  1. Miro, благодаря ти:)))наистина се получиха, но и и имах късмет да попадна на тази красота:))))или тя просто ме търсеше и ме намери:))))

    ОтговорИзтриване
  2. да , чел съм за него, на старото жилище преди да се преместя преди 7 години вече,имах такова. Винаги съм сравнявал листата му с фасул :))))))) не знам но много си приличат. А за цвете и за украса - това е идеалното за всеки дом, но не е работа в саксии.. трябва градина ... двор и то хубав двор, не какъв да е. Цветовете са му божествени!!!!!!!!! Не се бях сещал за него скоро , Благодаря ти Цветенцее!!!!! Прекрасни снимки!

    ОтговорИзтриване
  3. Имам го, тая година го засяхме в градината пред блока - в синьо. Но съм хвърлила око на белия клематис (благодаря ти за инфото, не знаех, че се казва така), дето цветовете му са като лилии (може би само розата е по-пленителна от него, поне за мен, макар че обичам всички цветя, дори и дивите).

    ОтговорИзтриване
  4. Лана, много хубаво, че сте го засадили:)))Белият е чуден също:)))Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. ходих в Трявна и там, където видях тези цветове, се сещах за този пост :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...