View this site in your language!

неделя, 3 юли 2011 г.

ДНЕС -ПРИЛИЧАШЕ НА ЕСЕН...









/снимки Zvetanka Shahanska/

ДНЕС-ПРИЛИЧАШЕ НА ЕСЕН...

Днешният ден ми напомни за есента.
Вчера беше топло лято, днес есен, а утре...
Мрачен, хладен ден, но добър за разходки.
До обяд, защото след това заваля...
Разходката съчетах със снимки. И каквото
видях, го качвам тук.

Интересното е калинката, която се беше
настанила на една пейка, и врабчето,
което ме гледаше упорито, с наклонена
глава...И жълтите листа, които видях
нападали по земята...

Цветята са от двора на една църква,
където от любопитство попитах
/имаше кръщене/, колко струва да
се кръстиш. "50 лева+някакви хавлии,
олио" и още нещо, което забравих.
Няма да коментирам. Щом нещата и там
са комерсиални...Само за сведение
в католическата църква не искат никакви
пари за този ритуал...А дали Христос е
мислил, че някой, някога ще иска пари за това...
/текст и снимкиZvetanka Shahanska/

44 коментара:

  1. Цвети, точно това коментирахме преди минути с майка ми по телефона, че днес е октомврийско.:)
    Сутринта като излязох, мрачно, студено, мокро, очаквах и на пушек да ми замирише, като в студен есенен следобед. Сега поне се показа малко слънчице и естествено веднага се отрази и настроенито.:)
    Много хубави снимки!

    Дано новата седмица да е по-слънчева.:)

    ОтговорИзтриване
  2. Миленка, значи сме имали еднакви усещания...И тези жълти листа, които видях, направо-есен!
    Слънцето винаги повдига настроението. Но като го няма е много унило...
    Благодаря, Миленка и да си пожелаем топла и слънчева седмица:))))

    ОтговорИзтриване
  3. :) oo Цветенце, ти и разходка си успяла да си направиш? Аз не успях, поне това не може да се нарече разходка мойто.. Днес времето е ужасно: нито вали, нито не вали- пръска, киша, колкото като мине някоя кола и да те залее. Слънцето се показа чак в 20.00 ч ?! :)))... Студено беше сутринта - октомври ли сме или какво? Дано през седмицата се оправи това време, да ми напомни че сме юли а не... По въпроса с църквата- ами да навсякъде гледат материалното или комерсиалното... искат ти пари дори затова да прекрачиш прага...ужасно е просто! И да , в католическите църкви е наистина без пари и аз не мога да си го обясна това.. но както и да е. :)

    ОтговорИзтриване
  4. Времето е шантаво, един ден така-после иначе...Но това е положението. За разходка ставаше.
    Църквата - не мога да си го обясня. Значи, ако нямаш пари - няма да те кръстят. Това е позорно и недопустимо...

    ОтговорИзтриване
  5. Да, но ще се оправи времето и пак ще е за разходки, кафенце :) и т.н :))).. Това с църквата може и се случва само в БЪЛГАРИЯ... никъде другаде. Срамно е и е против всякакви принципи. И ако тук в България, не си потърсиш сам правата и в някои случаи ако не си груб, не се оправят нещата. Аз преди месец имах с голям хипермаркет проблем и се наложи да бъда малко груб, не искам и съм такъв , но се наложи.:(

    ОтговорИзтриване
  6. Ами стана ми криво, защото нали църквата е представител на Бог, тук , на земята...А това тяхно действие е в противоречие на неговите идеи. Не може да има каквато и да е било пречка пред желанието на някой да бъде кръстен. Никакви. Кога ще го проумеят тези хора...

    ОтговорИзтриване
  7. Когато България стане нормална европейска страна , с европейско, а не циганско (без никакви обиди към ромите или нещо против тях) мислене и когато хората започнат.. да се усмихнат и мислят позитивно на нещата. А да - и когато се спре да се гледа само материалното. Верно е, че без пари няма нищо.. но за някои неща трябва да се замислим. Освен всичко това аз си мисля че голяма роля играе прословутия български (селски - без никакви обиди или нещо против хората от село) манталитет. Не е нормално да ти искат пари за да кръстиш някое дете или теб самия, защото държавата или църквата нямала пари. А иначе искам и да кажа, че аз съм оптимист и че някога нещата ще се оправят:).

    ОтговорИзтриване
  8. Преди два дни имаше по ТВ репортаж за една майка, която иска да кръсти бебето си. В София. И и искат 80 лева. Тя казва, че е социално слаба, няма пари, но иска да го кръсти.От 4-ри църкви и отказват. И тези свещеници - се държаха грубо, нагло, и и казаха, че не може...трябвало да плати. Това на какво прилича.
    Ужасих се. Това са хората, които трябва да помагат на бедните и онеправданите...а не само на хората с пари...

    ОтговорИзтриване
  9. Това е въпросния манталитет, за който говоря. Че аз съм слушал как свещеник за 3 погребения извършени си прибира колкото една средностатистическа заплата за България. ?! А да не говоря за кръщенета и други ритуали... Тук е момента да кажа нещо друго, които май съм забравил да спомена и е абс. куриоз: Подгонили са чалга "певци и певици" за укриване на доходи, юрнали са се да преследват какви ли не, искат (гледах на един репортаж) от една баба на около 72 77 години, която продаваше 5 кг картофи и 2 кг малини , касов апарат?!?! в някакво забутано селце. А защо не направят една хубавка ревизия в църквите и просто не видят колко нарушения има там?! Ноооо неееее... интереса си е интерес и май това което е било тъмно в България и сега е тъмно и ще си остане на тъмно... отчайващо е. Да не се фокусираме повече в/у негативите че е дълга тема:( Неделя вечер е да се усмихнем :))

    ОтговорИзтриване
  10. Темата е дълга и аз дори исках да пиша пост върху нея. Отказах се/за сега/, но все пак тук го споменавам, защото е ФРАПИРАЩО и ЛИЦЕМЕРНО!

    ОтговорИзтриване
  11. Имам такава мини камерка с форма на дистанционно за кола, 8ГБ памет, мога да заснема материал и да го пусна на мейла на някоя телевизия, но просто не съм скандалджия и не обичам да правя проблеми ... А сега- неделя вечер е, макар и след нормален октомврийски ден, предстои готина седмица. На всички колеги в блога и на Цветенцето - прекрасна, доходна, позитивна и естествено усмихната седмица. :))).В края на седмица 32 33 градуса :))))))

    ОтговорИзтриване
  12. Нека седмицата бъде топла, лятна, слънчева, весела и много позитивна ЗА ВСИЧКИ!:))))

    ОтговорИзтриване
  13. :)))) такава ще е, макар че подозирам другата събота да не може да се диша навън (пак). Но го предпочитам вместо да вали, гърми, киша и кал... много ме отегчава посред лято, да се плюнчи времето:)))). Забравих да кажа: снимките са прекрасни, а калинката е уникална :))).

    ОтговорИзтриване
  14. Калине, благодаря! И станаха хубави, въпреки мрачното време:)

    ОтговорИзтриване
  15. е то важен е фотографа :)))), а не толкова времето :))))))) аз одеве успях да щракна с GSM-a 2 3 снимки ама то бързо заваля и се врътнах и си дойдох :)))). Канон и Сони са лидерите във фототехниката :)

    ОтговорИзтриване
  16. Що се касае до ритуала - кръщене, наисина е нередно да се взема такава такса...Това, че е веднъж в живота, не е аргумент...
    Би следвало църквата да разчита на дарения, както католичиеската, която е доста богата, (парите идват отвън, Цвети, знам, че в Пловдив има доста католици, но парите не са от тях, също, както парите за новите джамии из Родопите не са от парите на помаците, които едвам връзват двата края)но с нашите назначени капиталисти-бивши комунисти , кой да дарява?!
    Че те самите се имат за богове..Единствено от народа се оплакват, че бил калпав (смях)

    ОтговорИзтриване
  17. А за снимките- вече всичките ми харесват, но тук, в тези всяка си има особен чар...Не знам, има нещо особено в светлината това лято...Не мога да го обясня, но се усеща, пък и отразява в снимките...

    ОтговорИзтриване
  18. Кръстю абсолютно! Но Православната - за нея няма откъде да идват отвън! И затова има проблеми - е има от Русия... ама нали знаете там... Иначе и на запад всички църкви се издържат от дарения. Джамиите - от Турция. Сега много ми е интересно на центъра тука, вече 1 месец са заградили около джамията Джумаята и нещо къртят, аз поне не съм чул какво правят. Много ми стана и интересно преди две седмици на бензиностанцията, един свещеник слиза от джип БМВ Х6 :) и всички го гледат втрещени :)

    ОтговорИзтриване
  19. Кръстю, от дарения идват отвън, но има даряващи вярващи хора. Тук има много атеисти, но имам чувството, че такива има и в църквата, защото, ако си вярващ няма да откажеш този ритуал... А нашите самозвани капиталисти-милионери, всеки ги знае какви са. Народът си е добре, макар и притиснат до стената. Но все някой трябва да им е крив на тях!

    ОтговорИзтриване
  20. Кръстю, мен много ме кефи съименничката - калинката :)))) Цветето май снима специално по име за всеки :))))))))))))

    ОтговорИзтриване
  21. Кръстю, благодаря за снимките. Това лято си е странно отвсякъде. И времето, и светлината. Аз още не мога да го почувствам лятото, а е юли - да загрея, прегрея, да ми е задушно, както друга година...

    ОтговорИзтриване
  22. Калине, и скъпи коли, и скъпи часовници, и не знам си какво, а те са духовни лица.

    ОтговорИзтриване
  23. Не Цветенце, нарича се оползотворяване на "даренията" :))))))))))))))))) . Спирам тази тема, че като се сетя и се ядосвам. Поне едно нещо няма както трябва в страната :(

    ОтговорИзтриване
  24. Снимам каквото харесам и ми привлече вниманието:)))

    ОтговорИзтриване
  25. Калине, ми не се ядосвай:)Има и хубави неща - природата, децата, а има и хубави хора:)))

    ОтговорИзтриване
  26. Да , така е! Природата сега е много хубава, а хубави хора... май нещо напоследък се намират трудно ... твойта случка от днес го доказва, а ако става дума за тука - собственика на блога е хубав и добър човек!:)

    ОтговорИзтриване
  27. Разбира се, Цвети, има ли намесен човешки фактор, така е...Поповете, че и владиците също са хора и нищо човешко не им е чуждо...И беем ве-та и пр...Но лошото е, че и те,както учителите трябва максимално да припокриват говорене и вършене, но не е така..:(
    --
    Калине, опасявам се, че парите за джамиите не идват от (само и основно) от Турция, а от други места, където ислямът е доста...хард, това вече не е само религия и е доста опасно...

    ОтговорИзтриване
  28. Кръстю, точно така. Няма припокриване. А при тях това е задължително. Иначе олекват. Но явно не им пука от този факт. И вече са НАГЛИ.

    ОтговорИзтриване
  29. Калине, има много хубави и добри хора. Повярвай ми. Но много от тях не желаят да парадират, да не говорим, че не искат и да чуят за политика, защото тя е мръсна дума за тях.

    ОтговорИзтриване
  30. Кръстю определено е много опасен радикалния ислям ... знаете ли, вчера четох в Разкрития.com статия, в която се казваше, че след 30 годинки нямало да остане един българин. Основно се говореше за това , как хората имащи имоти в по-крайните части на Родопите си продават земите на турци (принципно няма нищо против тях) и не само там, дори кюстендилско и как масово българите напускат. И стоях аз пред 23 инчовия монитор, гледах и се чудех: Да не би тази адска и жестока безработица в тези кътчета на България да е умишлена само и само да се прогонят българите оттам...?! И бавно но славно ние намаляваме с 1 млн на 10 години, което е .... не е за приказки. Ако намеря, ще я постна тук новината, обещавам.

    ОтговорИзтриване
  31. Калине, можеше да дадеш линк тук на тази статия.

    ОтговорИзтриване
  32. Е няма за какво да ти вярвам Цветенце, аз го знам това.... има хора, които наистина биха могли (не само на думи) да направят европейска страната. Но разбираемо е никой да не иска да чуе за политика. В България тези хора са най-руганите, най-мразените, най-долните, най-клетите и най-псуваните. Аз самия не се интересувам от политика, не гледам и много ТВ. Предпочитам да си доработя или да си разглеждам снимки или нещо друго... но новини ... я има 2 пъти в месеца я няма...

    ОтговорИзтриване
  33. Цветенце, в моя блог има доста качени красиви снимки, влез избери си и която поискаш си я свали без да ме питаш :)))) за теб са разрешени. :)

    ОтговорИзтриване
  34. Хубаво правиш, че не гледаш новини. Те са крайно негативни.

    ОтговорИзтриване
  35. Калине, имам толкова много снимки, че не зная как лаптопа ги побира всичките:)))Но благодаря ти, ще имам предвид. Хубави са.

    ОтговорИзтриване
  36. Ами не гледам, за какво да ги гледам. Аз когато искам си отварям някой сайт и ги чета. Много негатив да и постоянно има плюене, обиди по ТВ, адски изтъркани клишета, рекламите дори някой път дразнят ... предпочитам да си пиша на приятели или да съм в този блог и да си говоря с теб и с вас всичките тук, или просто да си поработвам, защото ако е много жега през деня не ми се пипа нищо, а някой път сегонят срокове :) това е общо взето:)

    ОтговорИзтриване
  37. Разгледах днес снимките ти в PICASA Albums.. ако наистина тези всичките са ти в лаптопа..... е не бих желал аз да съм един лаптоп :)))))) и не знам как има свободно място. Явно харддиска ти е 500ГБ :)))))))))

    ОтговорИзтриване
  38. И аз чета в интеренет предимно. За рекламите не ми говори. Има уникално тъпи и наистина дразнят.

    ОтговорИзтриване
  39. Оооо, тези в Пикаса, са една много, много малка част:)))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...