View this site in your language!

сряда, 29 декември 2010 г.

ДЗЕН МИСЛИ



ДЗЕН МИСЛИ

Дзен е мироглед. Друг начин да гледаш на света. Това е философия на Изтока в изкристализиран вид. Няма догми. Няма правила. Няма наръчник, който да казва, че това и само това е истината. Признава, че никой не е съвършен, и се радвай на живота без много терзания. Всички отговори се намират в теб и само в теб. Няма противоречия, има просветление. Човек трябва да върви по Пътя до постигане на целите, базирайки се на своя опит, без чужда помощ, разчитайки на себе си. Дзен е изкуство на познаването на същността на човешкото същество, без предразсъдъци, с цел постигане абсолютна хармония с природата.

Аз вървя по пътя си, ти вървиш по своя.
Не съм на този свят, за да оправдая очакванията ти,
и ти не си на този свят, за да оправдаеш моите.
Ти си си ти, аз съм си аз. Ако случайно се срещнем,
това е прекрасно. Ако ли не - нищо не може да се направи
.
*****
Да пораждаш и да отглеждаш; да раждаш, без да обсебваш;
да действаш, без да обвързваш; да предвождаш, без да
разпореждаш: това е постигане.

*****
Продължавай да обичаш доброто, простото, обикновеното, животните, цветята...И не нарушавай равновесието.
*****
Едно едничко земно нещо, изживяно истински дори
веднъж, е достатъчно за цял живот
.
*****
- Как да стана свободен? - попитали учителя.
- Кой те е вързал? - отговорил учителя.
- Никой! - отвърнал ученика, който се стремял да постигне освобождение.
- Защо тогава се стремиш към освобождение? - попитал учителя.

*****
Тайната на живота е да спреш да мислиш за него, и просто да го усетиш. /Дзен/
*****

"Когато сърцето ти е чисто, всички неща в твоят свят са чисти.
Тогава луната и цветята ще те водят по пътя."
Дзен- поет Пьокан


"Нищо на света не може да сломи един абсолютно несъпротивляващ се човек."
Дзен поговорка


Нека пред мен да е спокойно, зад мен да е спокойно, под мен да е спокойно, над мен да е спокойно, навред да е спокойно./дзен/
 ***** 

Правилният начин да се справяш с лекота е да забравиш правилния начин и да забравиш, че ще ти бъде леко./дзен/
*****

"По-добре от хиляда кухи думи, е една която ще ви приведе в покой. "/дзен/
~ Дзен поговорка
*****
Ако трябва да избирате между това дали да бъдете добри, или да бъдете прави, изберете да бъдете добри и тогава винаги ще бъдете прави.
/Ани Долма/



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...