View this site in your language!

четвъртък, 2 септември 2010 г.

ДА ПОПАДНЕШ В ПРИКАЗКА...










ДА ПОПАДНЕШ В ПРИКАЗКА...

След голямото ходене /в неделя/ в планината, почти три часа, в края вече доста изморена/ теренът е неравен, наклони, хълмчета,пътечки/, попаднах на такъв двор с хортензии , че беше направо приказка. Огромни – от един храст и сини , и розови, и в нюанси...А дворчето беше малко, планинско, с много различни цветя. Красиво, истинско, непретенциозно. Собственичката ме покани вътре да снимам и каза, че хортензиите са от 40 години?! Толкова време са издържали на студ и пек. Може да ми вярвате, че зимата на 1200м. надморска височина е много сурова. А храстът си стои отвън...
Вече няколко пъти ми се случва – хората гледащи цветя са много отворени, с удоволствие ми дават да снимам, разказват ми истории, дори ме черпят. Толкова ми става красиво на душата, та ние вече сме приятели с тях... / текст и снимки Zvetanka Shahanska/

4 коментара:

  1. Цвети, когато си намерят мястото хортензиите, издържат на всичко и са почти вечни там. :)
    Много ги обичам, но не можах дълги години да ги пренеса от Априлци тук, заедно с още едно красиво цвете (вид бегония, там го наричат "Дами и кавалери"), цъфти с разкошни едри или дребни цветове, различно оцветени. И други са се опитвали да си отнасят и развъждат, не се получава. Виреят не повече от година, хилави, цветовете им окапват. Въздухът не им понася може би и си искат местенцето. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много хубави снимки, а и цветя!
    А хората са така, аз навремето снимах стари входни стълбища и всички се радваха, само една изтърси, че сигурно се готвя да я обирам като я няма (смях)

    ОтговорИзтриване
  3. Точица, то и другите цветя са така - харесат ли си мястото - нямат спирачки. Тази хортензия беше направо величествена, не можах да я снимам , както трябва защото ми беше малко притеснено и бързах:)А някои цветя си виреят само на определен климат и въздух. Това си е факт:)))Бегониите са красиви, но не съм гледала досега:)

    ОтговорИзтриване
  4. Кръстю, благодаря:)))Аз не очаквах да са толкова радушни. Досега не съм имала проблеми, дори им прави удоволствие, но аз все пак снимам цветя предимно, не зная как ще е, ако искам нещо друго:)))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...