View this site in your language!

сряда, 6 януари 2010 г.

ОТВОРИ СИ ОЧИТЕ ШИРОКО



ОТВОРИ СИ ОЧИТЕ ШИРОКО
Често простите неща като усмивка, поздрав, комплимент ни радват много повече отколкото скъпите подаръци. Те повдигат духа ни и ни карат да се чувстваме щастливи, не изискват някакво специално усилие от нас или другите. Ако се замислим, това са всъщност нещата заради, които живеем. Трябва да си дадем сметка, че парите купуват къща, но не и дом; легло, но не и сън;лекарства, но не и здраве; книги, но не и ум.

Нещо простичко като закуска в леглото, случайна усмивка на непознат човек, разглеждане на стари снимки, ароматът на прясно окосена трева / това е просто вълшебно и кое може да го замени? или купи? /, излежаването на дивана вкъщи с хубава книга / а навън вали дъжд, тропа по перваза на прозореца, на масата до теб - чаша ароматно кафе, запалена камина - ех, размечтах се :)/

Според британска класация на малките, прости удоволствия на първите 5 места са:
1.Хубав нощен сън
2.Забравени джобни пари / това и аз много харесвам!/
3.Смехът до сълзи / с две ръце-за!/
4.Излежаването сутрин / кой не го обича!/
5.Да накараш някого да се усмихне / ех, идеално!/
За мен , например номер 5 би отишъл на мястото на номер 1. Но всеки си има различни предпочитания и в удоволствията. Бих искала да споделите и вашето мнение:))

Нека се наслаждаваме на малките, простички неща, които ни заобикалят, а не да ги подминаваме високомерно в очакване на някакви хипотетични, гранд неща, които евентуално някога, някъде, може би ще се случат или не? Да се съсредоточим на ставащото тук и сега, и да не се правим на интересни. Всичко е около нас, на една ръка разстояние, отвори си широко очите и го виж, иначе рискуваш животът ти да мине в очакване. Нека не влагаме цялата си жизнена енергия в придобиване на скъпи/ излишни/, материални играчки. Те ще ни направят зависими, не щастливи. Просто не си заслужава.Zvetanka Shahanska

14 коментара:

  1. Привет, Мишел, идеално ми идват сутрин с кафето твойте ведри размисли - толкова лесно, светло и приятно - гениалните неща са наистина прости.
    И на мен ми трябваше време да осъзная, че чудесата са в дребните неща, които сме свикнали да приемаме за даденост, докато сме потънали в очакване на някакви големи химери.
    Едно от любимите ми изброени е чашата топло кафе с хубава книга, когато навън ръми дъждец - ей това е пълно щастие....
    Мерси, че ме зареди с хубави мисли от сутринта, успешен ден от мен! :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Мегинце, и ти като ми пишеш такива коментари сега , ме караш да се изчервявам / ха-ха-ха/, още не мога да се нарадвам, че си тук / целувки/. Аз пък си падам ужасно много по дребните неща и винаги ги ценя много:). Така съм устроена, захласвам се по някой облак, птичка, за цветята - да не говорим, тях направо ги съзерцавам. Хубава дума, усмивка, смях на дете,приятелски поздрав,разходка безцелна, наблюдавам, наблюдавам и все не ми стига. Забравих и-хубави гледки, те дори може и да ме разплачат, всичко красиво , хармонично, дори и мравките съм ги наблюдавала -колко са умни и организирани и съм се питала-/ дали наистина ние хората сме най-по-по-най на тази земя/:) Усмихнат ден и наистина в дребните неща се крие радостта:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Жени, браво на теб:)) Ти успяяяяяя:)) Ще ме докарате до инфаркт тези дни / от радост ;)))/
    Жвни, Жени, Жени, радвам се многоооооо:)))Добре дошла и се разполагай като у дома си :)) Кафенце, чайче, -ха-ха-ха:)) Целувки и прегръдки :)))

    ОтговорИзтриване
  4. Цвети, от всичко по много искам :)))) най-вече целувките :))) Мога ли вече да коментирам тук? Нещо не успях да кача снимка, но ще опитам отново.

    ОтговорИзтриване
  5. Можеш да коментираш и тук, и където си харесаш:) Писах ти съобщение, виж го :) и пак ще говорим :)))

    ОтговорИзтриване
  6. Цвети, виж сега. Май вече всичко е наред

    ОтговорИзтриване
  7. Жени, браво!!! Всичко е наред вече, но и ти като Меги се заинатихте и резултат има. Ето, това е нагледно, когато една цел се преследва целенасочено, упорито без значение усилията, винаги се постига резултат :)))Поздрави, поздрави, поздрави и много усмивка:)

    ОтговорИзтриване
  8. Спомням си, че когато бях малка, мечтаех за големи неща - да променя света, да започна революция, да стана известна. С времето явно критериите ми все повече западат :), защото сега искам само да бъда щастлива, а се убедих че щастлива ме правят дребните неща.

    ОтговорИзтриване
  9. Vava, здравей! Радвам се, че споделяш с нас , своя опит в живота. Напротив, напротив, не са ти западнали критериите изобщо. След като искаш да бъдеш щастлива в момента, за какво говорим! Точно това трябва да бъде нашата цел. Защото, ако не сме, нищо не е както трябва. А ако сме, тогава ще бъдем в хармония със себе си и света, ще се отворим към положителното, късмета, ще започнем да вземаме правилните за нас решения. Когато е малък човек е още незрял, неосъзнат, затова и се сили много, не мисли за щастие, хармония и т.н.
    Vava, радвам се много, че искаш да бъдеш щастлива и ти го пожелавам от все сърце :)))

    ОтговорИзтриване
  10. ...да отворим широко очите си... да се наслаждаваме на малките и простички неща, които ни заобикалят...
    Това скъпа, Mi6el, е за мен приоритет в живота. Понякога се случва нещо да ме накара да забравя за тези малки и простички неща, но след това, се спирам, за се огледам и да потърся това, което ме радва и ми вдъхва смисъл.

    ОтговорИзтриване
  11. smile, знам си аз, че няма да се объркаш. Може временно да се разсееш, но винаги ще се осъзнаеш. Ти си последователен човек :)))) Продължавай да забелязваш малките радости и успехи - предпоставка за голямо щастие!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря ти за думите,Mi6el! Наистина е важно по-често да забелязваме смислените неща около себе си.

    ОтговорИзтриване
  13. Аз пък ти благодаря,smile, за хубавите коментари
    и ти пожелавам лека вечер и щастлив утрешен ден☼☼☼♥

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...